Masz pytanie do nas? Zadzwoń: 22 773 7937

Studium przypadków

Wydział Policji w San Jose

Wytrzymałe notebooki Getac B300 zostały skutecznie zintegrowane do nowej platformy policyjnej Policji w San Jose podczas przeniesienia systemu IT. Skutecznie redukują koszty utrzymania i przestoje sprzętu, co pomaga policjantom wypełniać zobowiązanie ochrony obywateli dzięki większej mobilności i elastyczności podczas ekstremalnych sytuacji w czasie patrolu. 

~ Policja San Jose

Wyzwanie

Miasto San Jose powstało 1849 jako mała, głównie rolnicza społeczność, a obecnie urosła do rozmiaru 10-tego największego miasta w Stanach Zjednoczonych. W miarę rozwoju miasta, pojawiała się potrzeba opracowania nowoczesnych technik pracy policji. Od telefonu w latach 1890, przez motocykle i samochody w latach 1920 do mobilnych terminali danych (MDT) w latach 1970 oraz laptopów w latach 1990—Policja w San Jose szybko adaptowała nową technologię, aby policjanci byli dobrze wyposażeni do pomocy i ochrony mieszkańców.

W latach 2000, Policja w San Jose w dalszym ciągu śledziła rozwój technologii, aby mogła pomagać policjantom pełnić coraz to większą liczbę obowiązków. Komputery poprzedniej generacji kupowane i wdrażane pod koniec 2003 i na początku 2004 roku, to tak zwane MDC (Mobile data computers). Ten system zapewniał platformę technologiczną używaną głównie do wdrażania systemu Zgłoszenia komputerowego firmy Intergraph (Computer Aided Dispatch, CAD) i był używany w Policji w San Jose do projektu Zautomatyzowanych sprawozdań w terenie (Automated Field Reporting, AFR). Ten projekt AFR umożliwiłby łatwiejszy dostęp do danych i wypadkach i raportach z aresztów dla policjantów i jednostek śledczych. Ponadto, możliwość zdalnego podawania informacji przez patrolującego policjanta pomoże zredukować ilość źle skatalogowanej informacji podawanej przez personel wprowadzania danych.

Poprzedni system składał się z zamontowanego monitora, klawiatury w szoferce pojazdu, oraz komputera zamontowanego w bagażniku. System łączył się bezprzewodowo do komendy policji przy użyciu sieci bezprzewodowej Motorola RDLAP działającej z jedną czwartą prędkości starszych modeli dial-up. W 2006 roku, Policja wdrożyła komercyjne połączenie bezprzewodowe szerokopasmowe Sprint EV-DO, które znacznie poprawiło łączność bezprzewodową i umożliwiło lepsze wykorzystanie MDC.

Policja w San Jose chciała przenieść się na platformę modułową, rezygnując ze stałego systemu ze względu na kwestie BHP policjantów. „Gdy urząd zbliżał się do zrealizowania celu wprowadzania raportów bezpośrednio w terenie bez udziału papieru, pojawiły się kwestie medyczne związane z powtarzalnym stresem policjantów” mówi Cecil Lawson, Kierownik Programu, CIO, Policja w San Jose. „Pisanie raportów siedząc w fotelu kierowcy radiowozu przez dłuższy czas jest niedopuszczalne. Pojawiają się również kwestie bezpieczeństwa policjantów, którzy będą wtedy widoczni i narażeni, oraz zajęci przez dłuższy czas.”

Gdy gwarancje utrzymania ruchu i serwisowania MDC zaczęły wygasać w 2006, Policja San Jose musiała zacząć utrzymywać zapas części komputerowych, ponieważ zaczęły znacznie częściej ulegać awariom.

Ponadto, ze względu na to, że technologia tak szybko się zmieniała, obecny system był, pod względem sprzętowym oraz systemu operacyjnego, parę generacji za dostępnymi na rynku technologiami i nie była możliwa aktualizacja oprogramowania do nowszych wersji, oraz nowych systemów operacyjnych.

„Koszt utrzymania starzejącej się floty mobilnego sprzętu komputerowego cały czas rósł, podobnie jak awaryjność części komputerowych - dysków twardych, monitorów” opowiada Lawson. „Pojawił się również problem powiększającej się przepaści technologicznej w związku z normami bezpieczeństwa Departamentu Sprawiedliwości (DOJ) stanu Kalifornia”. Platforma, włączając w to sprzęt i system operacyjny mogą nie spełniać niektórych z nowych lub spodziewanych norm - zwłaszcza szyfrowania dysków w standardzie 256 bit.”

Podjęto decyzję, aby wymienić starzejące się systemy komputerowe na nowe urządzenia z elastyczną platformą, która umożliwi późniejszy rozwój systemu i integrację technologii, która umożliwi policjantom elektroniczne przesyłanie raportów w terenie i wykorzystywanie Systemu Zarządzania Wpisami (Records Management System).

Rozwiązanie

Podczas szukania nowego systemu, Policja w San Jose chciała, aby nowy system był jak najbardziej przyszłościowy. Przy planowanym zakupie nowego systemu do raportowania i zarządzania wpisami w terenie, który odbędzie się wkrótce, system musi móc używać funkcji przekierowania mobilnego i używać więcej niż jednego trybu transferu bezprzewodowego, takiego jak 3G WWAN, 4G, 700 MHz lub Wi-Fi.

Rozmiar urządzenia Getac dawał policjantowi pełną swobodę, w trybie przymocowanym i nieprzymocowanym, ułatwiając pisanie raportów i ograniczanie prawdopodobieństwa zranienia oraz zwiększenie bezpieczeństwa.

„Poprzedni system był zamontowany na stałe i był modułowy, policjanci musieli pisać długie raporty z siedzenia kierowcy swoich samochodów patrolowych. Mogło to potencjalnie prowadzić do problemów związanych z bezpieczeństwem lub schorzeń związanych z powtarzalnym stresem”, mówi Lawson. „Mobilność była wymaganiem dla następnego systemu, lecz jednocześnie prowadzi za sobą ryzyko poważniejszego uszkodzenia komputera. To ograniczyło nasze poszukiwania komputerów mobilnych tylko do wytrzymałych modeli.”

Ponadto, Policja w San Jose zamierzała upewnić się, że wszystkich 1360 policjantów używających 420 radiowozów będzie miało dostęp do tej nowej technologii, i że urządzenia będą w stanie znieść ekstremalne warunki jazdy podczas patrolu policji. Choć San Jose zazwyczaj nie jest narażone na skrajny zakres temperatur, występujący w innych częściach Stanów, system musi być zdolny do ich wytrzymania. Temperatury otoczenia w szoferce i w bagażniku pojazdów zaparkowanych w słońcu potrafią podczas najgorętszych dni przekroczyć średnią temperaturę 71 stopni Celsjusza, a w bagażniku 50 stopni, a czasem podczas najchłodniejszych dni spadają poniżej zera. Policja wymaga również, aby komputer mógł być wykorzystywany podczas niesprzyjającej pogody oraz był wystarczająco wytrzymały, aby mógł znieść nieostrożne obchodzenie się z nim.

Po ocenie i składaniu ofert, Policja San Jose zadecydowała, aby wyposażyć swoje 420 radiowozów we w pełni wytrzymałe notebooki Getac B300 z półprzewodnikowymi dyskami twardymi o pojemności 80GB. Notebook Getac B300 jest zgodny z MIL-STD 810G i IP65, posiada zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, aby chronić ważne dane, czyli skaner odcisków palców, TPM 1.2, oraz opcjonalny czytnik Smart Card. Ponadto, Getac B300 posiada bardzo jasny wyświetlacz o średnicy 13,3 cala, czytelny również w świetle słonecznym. Każde urządzenie Getac B300 jest podłączone do routera mobilnego CIRA firmy Feeney Wireless zawierającą modem Sprint EVDO oraz router umożliwiający rozszerzenie w przyszłości systemu, jeśli będzie występowała taka potrzeba.

Policja w San Jose korzysta obecnie z oprogramowania klienckiego Zgłoszenia Komputerowego (Computer Aided Dispatch, CAD) firmy Intergraph, oraz standardowego pakietu biurowego Windows. Pojawiły się również plany dodania pakietu Versaterm oprogramowania AFR.

Dla Policji w San Jose, najnowsza technologia oraz mobilność były zawsze kluczowe. „Z nadejściem każdej kolejnej generacji technologii, nasz wydział poświęca czas do rozwiązywania kwestii technologicznych występujących w najnowszych technologiach. W miarę starzenia się technologii komputerowych, większość elementów posiadających ruchome przytrafiają się awarie. Obejmuje to napędy dysków, klawiatury oraz wentylatory chłodzące. Naszym celem jest wyeliminowanie wszelkich ruchomych części, aby unikać przestojów, które mogłyby powodować utratę produktywności, na tyle na ile to możliwe” mówi Lawson.

Wybór dysku SSD to kolejny krok Policji w San Jose do obniżenia kosztów napraw w przyszłości. „Dyski SSD mają o wiele mniejszą pojemność niż dyski obrotowe, lecz i tak mają większą pojemność niż ta przez nas wymagana” mówi Lawson. „Jak w przypadku większości technologii, sprzedawcy aplikacji polegają na technologii ‘cienki klient’, która wymaga mniejszej ilości informacji przechowywanej u klienta i większym poleganiu na magazynach informacji na serwerze. Te dyski twarde są używane wyłącznie do systemu operacyjnego, oprogramowania aplikacji, map oraz różnych mniejszych plików. Dzięki temu nie jest potrzebne dodatkowe miejsce na komputerach klientów.”

Według Lawsona, pięcioletnia kompleksowa gwarancja była „unikatową korzyścią” zakupu systemu. „Jest to bardzo rzadkie w tej branży i zaoszczędzi nam tysiące dolarów w czasie użytkowania technologii.”


Poznaj bliżej

Pozostałe przypadki

obraz dla artykułu ARiMR wyposażył inspektorów w komputery Getac
ARiMR wyposażył inspektorów w komputery Getac

Dzięki komputerom Getac inspektorzy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa pracują w terenie niezależnie od warunków pogodowych. Ponad trzysta komputerów Getac V100 i E110 codziennie wspiera pracę polskich inspektorów przy kontroli i nadzorowaniu producentów, którzy uzyskują dotacje z funduszy publicznych.

obraz dla artykułu V110 w teście redakcji RuggedPCReview
V110 w teście redakcji RuggedPCReview

 „Jeszcze cieńszy i lżejszy, konwertowalny notebook firmy Getac wyposażony w procesor Intel o wydajności i cechach 4-tej generacji z dużym wielodotykowym ekranem i podwójnym wejściem, 802.11ac i 4G LTE”.

obraz dla artykułu S400G3 w teście redakcji RuggedPCReview
S400G3 w teście redakcji RuggedPCReview

 „RuggedPCReview przeprowadził kompleksowe badanie najnowszego laptopa S400 typu «semi-rugged» produkowanego przez firmę Getac. Laptop wyposażony w procesor Intel Haswell to znakomity produkt w swojej grupie cenowej, który oferuje bardzo dobrą wydajność, długi czas pracy baterii, znakomitą łączność oraz wytrzymałość wystarczającą do wykonywania wielu zadań. Urządzenie zamontowane jest w eleganckiej obudowie, która doskonale pasuje do całego szeregu wytrzymałych urządzeń firmy Getac”.